iSecure logo
Blog

Zasady pracy zdalnej

Biorąc pod uwagę to, że wiele firm (w tym nasi klienci) wybrało przejście w tryb pracy zdalnej, dzielimy się zaleceniami, co do zachowania środków bezpieczeństwa:

  1. Na komputerze wykorzystywanym do pracy powinien być zainstalowany program antywirusowy i firewall, które są na bieżąco aktualizowane
  2. Należy korzystać ze zaktualizowanych przeglądarek internetowych np. Firefox, Chrome lub Opera; analogicznie system operacyjny np. Windows musi mieć zainstalowane wszystkie krytyczne łatki i aktualizacje
  3. Nie wolno zapisywać na stałe w pamięci przeglądarki haseł dostępowych do systemów teleinformatycznych
  4. Tam, gdzie to możliwe, dostęp do zasobów organizacji powinien odbywać się z wykorzystaniem VPN
  5. Należy zwracać baczną uwagę na adres strony www na którą się logujemy, by mieć pewność, że jest to ta właściwa a nie fałszywa
  6. Nie klikać w podejrzane załączniki do maili
  7. Weryfikować pole odbiorcy maili, aby uniknąć przypadkowej wysyłki
  8. Weryfikować załączniki, które dołączamy do maila, by nie wysłać ich do osoby przypadkowej
  9. Po zakończeniu pracy zdalnej usunąć dokumenty firmowe z prywatnych nośników i komputerów, jeśli były wykorzystywane (oczywiście po uprzednim przeniesieniu ich na komputery służbowe)
  10. Praca zdalna powinna odbywać się – o ile to możliwe – na komputerze służbowym, a nie na komputerze prywatnym. Analogicznie w przypadku telefonów przenośnych (smartfonów)
  11. Wykorzystywać prywatny sprzęt (komputer, telefon) można tylko, jeżeli Spółka wyrazi na to przyzwolenie
  12. Wykorzystywać tylko zaufane aplikacje, nie wolno instalować oprogramowania nieautoryzowanego przez dział IT organizacji
  13. Szyfrować dokumentację wychodzącą np. załączniki do maili przy pomocy programu 7-ZIP
  14. Przed pierwszym wykorzystaniem prywatnego komputera do pracy zdalnej, przeskanować dysk programem antywirusowym
  15. Ograniczyć dostęp do nośników elektronicznych współdomownikom
  16. Jeśli to możliwe – ograniczyć wynoszenie dokumentacji papierowej poza organizację

Podobne wpisy:

Regulamin sklepu internetowego – o czym należy pamiętać?

Sklepy internetowe to dzisiaj standard. W zasadzie większość przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty w formie on-line. Szczególnie mamy z tym do czynienia przy produktach takich jak: ubrania, jedzenie, sprzęt AGD, elektronika, narzędzia, części zamienne, części samochodowe i wiele innych. Prowadząc sprzedaż swoich produktów za pomocą sklepu internetowego przedsiębiorca w praktyce świadczy usługi drogą elektroniczną. Zgodnie z […]

Procedura korzystania z narzędzi AI – dlaczego jest niezbędna w nowoczesnej organizacji?

Sztuczna inteligencja (AI) szybko staje się codziennym narzędziem w pracy wielu organizacji. Wykorzystywana jest w różnych branżach i zmienia sposób, w jaki firmy realizują swoje zadania. Narzędzia AI mogą automatyzować procesy, pomagać w analizie danych, wspierać twórczość czy nawet ułatwiać podejmowanie decyzji. Dzięki AI praca staje się szybsza i efektywniejsza – co również dostrzegają sami […]

Jak (nie) pisać polityki prywatności – dobre praktyki

„Polityka prywatności” – dokument umieszczany na witrynie internetowej w celu poinformowania użytkowników o tym, jakie dane osobowe są o nich zbierane i jak będą wykorzystywane.[1] Wstęp Wydawać by się mogło, że temat polityki prywatności został już omówiony wzdłuż i wszerz – wszystko co mogło zostać powiedziane, zostało powiedziane. Mainstream ochrony danych osobowych przepełniony jest publikacjami, poradnikami, artykułami, manualami czy […]

Zapis do newslettera
Dodanie e-maila i potwierdzenie "Zapisz się" oznacza zgodę na przetwarzanie przez iSecure Sp. z o.o. podanego adresu e-mail w celu wysyłania newslettera o usługach, wydarzeniach, czy innych działaniach dotyczących naszej Spółki