Jakiś czas temu pisałem o dokumentach, które musi posiadać każdy administrator danych, by spełniał wszelkie wymogi wskazane w ustawie o ochronie danych osobowych oraz w jej aktach wykonawczych. Tym razem chciałbym opowiedzieć o pewnym przepisie szczególnym, który ma zastosowanie do firm prowadzących badania kliniczne, czyli do tzw. sponsorów badań klinicznych. Regulacja, o której myślę została zawarta w §13 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 11 marca 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań Dobrej Praktyki Klinicznej.
Sponsorzy badań klinicznych a ochrona danych osobowych


Podobne wpisy:


Jeśli ktoś od jakiegoś już czasu zajmuje się tematyką danych osobowych, doskonale zdaje sobie sprawę jak łatwo przeoczyć jakiś zbiór danych. W niniejszej notatce chciałbym zwrócić uwagę na taki właśnie, wydawałoby się niepozorny, zbiór. Zgodnie z wymogami przepisów kodeksu spółek handlowych spółki akcyjne mają obowiązek prowadzić dla swych akcjonariuszy tzw. księgę akcyjną.


Dzisiaj news mocno firmowy – do naszego zespołu dołączyła właśnie Kasia Ulma, która jest aplikantką adwokacką. Wcześniej pracowała w Kancelarii Usług Prawnych MJKM, specjalizując się w przede wszystkim w prawie autorskim i prawie reklamy. Odpowiadała również za przygotowywanie regulaminów konkursów i loterii, a także przygotowywanie opinii z zakresu ochrony danych osobowych. Prywatnie lubi grać na instrumentach, słuchać muzyki i zgłębiać historię średniowiecza.
Życzymy Jej sukcesów 🙂