Nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne niesie za sobą również zmiany w zakresie obowiązków dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych nakładając na nich szereg nowych czynności związanych z informowaniem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (dalej GIODO) jak również użytkowników usług w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych. Powyższe regulują dodane do ustawy Prawo telekomunikacyjne nowe art. 174a – 174d. Wskazane przepisy stanowią, iż dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych będą obowiązani przesyłać w ciągu 3 dni zawiadomienia dotyczące przypadków naruszenia danych osobowych do GIODO, a jeśli przedsiębiorca nie wywiąże się z tego obowiązku mogą być w stosunku do niego wyciągnięte konsekwencje.
Nowe obowiązki dostawców publicznych usług telekomunikacyjnych
Kategorie
Podobne wpisy:
W konsekwencji otrzymywania licznych zapytań, kierowanych do firmy iSecure w wyniku mailingu prowadzonego przez Stowarzyszenie „Bądźmy Legalni” (z którym, jak wyjaśniamy tutaj, nie wiążą nas żadne relacje), pragniemy przybliżyć kilka istotnych kwestii związanych ze spamem.
Choć przełom roku obfitował w duże zamieszanie związane z nowelizacją przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zmiany obowiązujące od 1 stycznia br. to ciągle aktualny temat. Duży blok zagadnień poświęcono Administratorom Bezpieczeństwa Informacji i nie ulega wątpliwości, że wymagania stawiane ABI po zmianie przepisów stanowią przejaw wzmocnienia jego roli.