Dzisiaj będzie krótko o przetwarzaniu danych w celach marketingowych. Stare porzekadło mówi, że „reklama dźwignią handlu” i trudno się z tym nie zgodzić, jednak należy pamiętać, że reklama musi być zgodna z prawem. Zwłaszcza chodzi mi tu o aspekt związany z możliwością wykorzystania czyichś danych osobowych w celach marketingowych.
Marketingowi mówimy tak, ale…
Podobne wpisy:
Serdecznie zapraszam do zapoznania się z krótkim artykułem Michała na temat GIODO i Facebook’a, który został opublikowany na stronach serwisu wyborcza.biz. Miłej lektury.
Bardzo często spotykam się z pytaniami dotyczącymi ochrony danych osobowych pracowników. Chodzi tu mianowicie o dane osobowe służbowe, które pracodawca umieszcza np. na firmowej stronie internetowej. Warto wspomnieć, że w kwestii tej wypowiadało się zarówno GIODO jak i Sąd Najwyższy.
Sporo się o tym dyskutuje, bo zagadnienie jest mocno kontrowersyjne. Chodzi oczywiście o zaklasyfikowanie adresu IP jako danej osobowej w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych. Ostatnio głos w tej sprawie zabrał wojewódzki sąd administracyjny i w swym orzeczeniu potwierdził już to co wcześniej twierdziło GIODO – adres IP jest daną osobową. Krótką informację na ten temat można przeczytać na stronie internetowej “Gazety Wyborczej”.