Księga taka, o ile akcjonariusze są osobami fizycznymi (mogą być nimi także inne firmy!), z oczywistych względów zawiera dane osobowe (np. takie jak imię, nazwisko, adres, nr NIP, miejsce pracy etc.). Dane te przetwarzane są, rzecz jasna, w sposób legalnych, gdyż wynika to z przepisów wspomnianego wyżej ksh. Powstaje jednak pytanie czy taki zbiór wymaga rejestracji.
Księgi akcyjne


Podobne wpisy:


Sporo się o tym dyskutuje, bo zagadnienie jest mocno kontrowersyjne. Chodzi oczywiście o zaklasyfikowanie adresu IP jako danej osobowej w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych. Ostatnio głos w tej sprawie zabrał wojewódzki sąd administracyjny i w swym orzeczeniu potwierdził już to co wcześniej twierdziło GIODO – adres IP jest daną osobową. Krótką informację na ten temat można przeczytać na stronie internetowej “Gazety Wyborczej”.


Z końcem września planujemy wystartować z ciekawą, a przede wszystkim bezpłatną usługą – darmowym kursem ochrony danych osobowych poprzez e-mail. Żeby móc wziąć w nim udział wystarczy zapisać się na nasz newsletter (na stronie głównej www.isecure.pl na samym dole).


Dzisiaj będzie krótko o przetwarzaniu danych w celach marketingowych. Stare porzekadło mówi, że „reklama dźwignią handlu” i trudno się z tym nie zgodzić, jednak należy pamiętać, że reklama musi być zgodna z prawem. Zwłaszcza chodzi mi tu o aspekt związany z możliwością wykorzystania czyichś danych osobowych w celach marketingowych.