Tak naprawdę ciężko jest sprawdzić czy z danej firmy wyciekły dane osobowe. Najczęściej informacje o wycieku ogłasza albo sama firma albo dowiadujemy się o tym z mediów. Jeżeli firma przykłada wagę do kwestii związanych z prywatnością to dobrą praktyką byłoby niewątpliwie poinformowanie osób, których dane wyciekły o takim fakcie, a także wskazaniu co taka osoba powinna zrobić np. zmienić hasło dostępowe, zastrzec kartę kredytową etc.
Gdy nastąpił wyciek danych


Podobne wpisy:


Dzisiaj będzie krótko o przetwarzaniu danych w celach marketingowych. Stare porzekadło mówi, że „reklama dźwignią handlu” i trudno się z tym nie zgodzić, jednak należy pamiętać, że reklama musi być zgodna z prawem. Zwłaszcza chodzi mi tu o aspekt związany z możliwością wykorzystania czyichś danych osobowych w celach marketingowych.


Poniżej przedstawiamy prezentację, która towarzyszyła prelekcji na temat współpracy w zakresie ochrony danych osobowych z agencjami e-mail marketingowymi. Wydarzenie to miało miejsce podczas pierwszej “Konferencji o e-mail marketingu” organizowanej przez naszego partnera – firmę SARE oraz agencję Bluerank.


O klauzulach niedozwolonych, elementach składowych regulaminów dla sklepów internetowych oraz o tym na jakich przepisach prawa opiera się prowadzenie handlu w internecie miał ostatnio okazję opowiadać Michał Sztąberek, Prezes iSecure, w programie “Blajer mówi: Biznes” w telewizji TVN CNBC. Zapraszam serdecznie do oglądania.