Ochrona danych to nie tylko kwestia zgodności z przepisami, ale także fundament budowania zaufania i lojalności wśród klientów. W miarę jak konsumenci stają się coraz bardziej świadomi swoich praw do prywatności, organizacje muszą zdawać sobie sprawę, że skuteczna ochrona danych osobowych jest kluczowa dla zachowania wiarygodności marki i utrzymywania trwałych relacji z klientami. Transparentna komunikacja […]
– Obi-Wan never told you what happened to your father. – He told me enough! He told me you killed him! – No, I am your father. – No! No!!![1] Zupełnie żartobliwie zacznę ten felieton od tego, że aplikacje do kontroli rodzicielskiej – w zależności od tego, kto jest ich odbiorcą – generują skrajne emocje, […]
Większość ludzi lubi dostawać prezenty. Dzięki nim wiemy, że ktoś o nas myśli, pamięta i chce tym gestem sprawić nam radość. Trafiony prezent potrafi poprawić nam nastrój na dłuższy czas, dzięki czemu wzmacniają się relacje między ludźmi i poczucie więzi. Sprzedawcy i marketingowcy ze sklepów stacjonarnych oraz branży e-commerce doskonale wiedzą, jak na prezenty reaguje […]
Niewątpliwie, każdy z nas miał sytuację, w której to został poproszony o wylegitymowanie się dokumentem tożsamości – w celu weryfikacji zgodności danych osobowych. Mimo, że RODO obowiązuje od 2018 roku – znaczenie i stopień zagrożenia związany z przekazywaniem / udostępnianiem danych osobowych jest nadal na przeciętnym poziomie. Z łatwością mogłabym wskazać osoby, które w takiej […]
RODO obowiązuje już od blisko sześciu i pół roku. Choć oczywiście wiemy o praktyce stosowania tych przepisów dużo więcej niż w końcu maja 2018 roku, to nadal spotykamy sytuacje, które mogą zaskakiwać. Jedną z nich jest niedawne nałożenie przez francuski organ ochrony danych CNIL znacznych (150 i 250 tysięcy Euro) kar na dwie francuskie spółki […]
Powszechną praktyką jest korzystanie z usług zewnętrznych podmiotów specjalizujących się w jakiejś dziedzinie. Nie inaczej jest w branży deweloperskiej, kiedy zlecane są czynności w zakresie np. marketingu, wsparcia sprzedaży, obsługi posprzedażowej klienta, usuwania usterek, ochrony obiektu czy zarządzania nieruchomością wspólną. W przypadkach, kiedy zlecona usługa koncentruje się na przetwarzaniu danych osobowych, konieczne będzie zawarcie umowy […]
Sztuczna inteligencja (AI) szybko staje się codziennym narzędziem w pracy wielu organizacji. Wykorzystywana jest w różnych branżach i zmienia sposób, w jaki firmy realizują swoje zadania. Narzędzia AI mogą automatyzować procesy, pomagać w analizie danych, wspierać twórczość czy nawet ułatwiać podejmowanie decyzji. Dzięki AI praca staje się szybsza i efektywniejsza – co również dostrzegają sami […]